Det här med kläder

2009-09-13, 19:54:53 / Kategori: Shopping

Meja lämnade ju storlek 74 bakom sig för ett tag sen. Nu helt plötsligt så passar en del tröjor i storlek 80 inte längre, för hon är för tjock antar jag. Har tagit fram några i storlek 86 men jag har ju inte köpt så mycket kläder i den storleken än. Mjukisbyxor passar i 80 men andra byxor måste vara 86, man blir ju knäpp. Dags att hon lär sig gå på riktigt nu så hon springer bort magen ;) Affärerna har så himla olika storlekar med, och varför envisas Kappahl och HM med dubbelstorlekar? Inget funkar just nu ju från dom affärerna 86/92 är ju för stort, vad är vitsen?

Skorna jag köpte för två månader sen passade med god marginal. Nu är dom för små (!!) Min lilla tjej växer så det knakar. Har budat på ett par andra skor på Tradera, hoppas jag vinner dom :)

 

Dom här skulle jag vilja köpa till Meja nu inför hösten. Dom röda är från POP och dom andra två från Lindex. Finns dock ingen plats i budgeten just nu så jag hoppas att dom finns kvar ett tag i butikerna.
 


Helen

Ja dom växer så det knakar:D. Håller med dig om att det är knepigt att klädstorlekarna skiljer sig så mycket mellan de olika affärerna.



Håller tummarna för att du vinner budgivningen :D



2009-09-13, 20:45:35 URL: http://tiemsa.blogg.se/

Veronica - mamma till Denver

det är verkligen helt galet hur fort det går... en annan dum sak med barnkläder är att även om det är samma storlek kan de vara så olika! Här hemma finns det storlek 74 byxor som är för små och andra storlek 74 byxor som är jäääätte för stora! knas



2009-09-13, 21:30:48 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Anna

Ni har verkligen en stor tjej. Jobbigt när de växer så fort. Lite skönare senare när storleken är densamma ett tag. Alexander har trappat av en del i sitt växande så samma storlek håller ganska länge nu. Dock känns det som att han vuxit en hel del senaste tiden.

Dubbelstorlekar är verkligen hopplösa. Och det där att det inte finns en standard för hur en storlek ska vara gör mig galen. Alexander har ett par byxor i strl 80 som är alldeles för små redan. Känns som en liten 74:a.



2009-09-13, 21:40:54 URL: http://ambi.blogg.se/

Sara

jag blir tokig på det där med storlekar!! Inget stämmer ju!



Vi har mest problem med skor just nu då Max har så breda fötter. Så de som passar honom på längden går inte för att fötterna är för breda.



2009-09-13, 23:04:24 URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kicki

Kevins fötter har också satt fart nu! Skorna han fick i början på augusti som då va stora är nu alldeles lagom så dom kommer han inte kunna ha länge.



Har annars med byxor ett helt annat problem än er. Kevin skulle behöva ha mindre storlek för att de ska hålla sig uppe i midjan men då blir de alldeles för korta. Så han har bara 80, men de ramlar ner. Tillåmed mjukisbyxorna är för stora.. Så använder knappt de. De blir mest jeans eller byxor man kan knyta i midjan..



2009-09-13, 23:37:11 URL: http://kicki.webblogg.se/

Louise&Isabella

HUr lång och vad vägen lilltjejen?? Vi var på bvc idag och Isabella var 73,5 lång och vägde 9,3 kilo. Bara upp 100 gram på två 1,5 månader. Hon har börjat krypa bort babyhullet nu. kram



2009-09-14, 17:27:39 URL: http://bebbekarlek.blogg.se/

Linda

oj vad hon växer snabbt. Leya har 17 i skor och det finns knappt några i den storleken lite trist. jag e trött på 74-kläderna nu men kan inte byta haha. det e ju gulligt med bebishull ;.)

kram



2009-09-14, 22:10:41 URL: http://familyspace.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?