Kommer ni ihåg?

2009-09-12, 08:02:17 / Kategori: Allmänt

Kommer ni ihåg den tiden när man kunde sova till 11 på helgerna? Eller i alla fall ligga kvar i sängen länge även om man inte sov? Jag har nog faktiskt glömt hur det kändes, men det gör ju inte så mycket. Även om man är galet trött så är det härligt att väckas av sin lilla älskling som pratar och skrattar i sin säng :) Full fart från tidig morgon. Vår dotter är ju inte direkt så mycket för att ligga i sängen och mysa utan det ska lekas direkt.

Igår sov skrutt, trots att hon inte var frisk bara 25 min på hela dagen. Hon var vaken och glad från 10.45 -18-45 då hon somnade vid köksbordet. Lilla gumman. Vid 2.30 var det dags att vakna och krångla i en och en halv timme för att sen sova vidare till 07.Nu busar hon med pappa medan jag smet iväg till datorn :)

Idag skulle vi haft gäster, men tyvärr avbokade vi igår eftersom Meja inte kändes helt frisk, och ett av dom andra barnen som skulle komma inte heller var helt bra. Idag är nog Meja dock så gott som frisk så det känns lite typiskt att vi avbokade. Vi ska i alla fall iväg och köpa lite tulpanlökar och sånt till rabatterna. Utefix blir det idag helt enkelt i det fina vädret :)


Anna

Hihi, jag gick oftast upp vid 6-7-tiden även på helgen men skillnaden var ju att man var utvilad. Sen kunde det vara skönt ibland att slå på tvn eller ligga och slöläsa en bok innan man gick upp. Det går ju inte nu. Fast inget fel med det. Här är det också full fart direkt och det är ju så mysigt att gå in i Alexanders rum och se en glad bebis titta upp över sängkanten :) Skönt att Meja verkar vara frisk igen :)

Hoppas ni får en härlig lördag i det fina vädret!



2009-09-12, 08:39:57 URL: http://ambi.blogg.se/

sofia - mamma till maksim

Ha ha...ja, hur det är att ha sovmorgon har man nästan glömt bort - men jag håller med, skulle aldrig byta ut det mot att inte ha barn även om jag naturligvis kan sakna att känna mig utsövd :)



Ni får hemskt gärna komma om ni har lust. Det är alltså inte nästa vecka utan nästnästa. Än så länge har vi bara planer för torsdagen, så ta en dag som passar er :)



KRam!



2009-09-12, 09:35:34

Helen

JA det var ett tag sen man sov en hel förmiddag och vaknade utvilad, men som ni säger så inte skulle jag byta bort lillhjärtat för allt smör i småland hihihihii.



Ha en bra dag ute i trädgården :D



2009-09-12, 09:57:10 URL: http://tiemsa.blogg.se/

Mad

Sovmorgon känns som om jag aldrig haft=) Känns inte som det kommer inträffa på väldigt länge iheller



2009-09-12, 10:09:16 URL: http://mamamad.se

Jack

Snygg blogg;) Händer idag :D?



2009-09-12, 12:40:01 URL: http://paraplyjack.blogg.se/

Nina

hejhej. hann inte in på msn igår.. hoppas lillskruttan mår bättre snart. inge skoj för henne juu.. krams



2009-09-12, 12:55:54 URL: http://modesida.blogg.se/

Sara

jag minns verkligen den tiden. och jag saknar det! men vill självklart inte byta ut min prins mot det =)



2009-09-13, 17:16:42 URL: http://sarasrum.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?