Trött och ont

2010-04-12, 15:45:39 / Kategori: Allmänt
När man jobbar med småbarn så blir det aldrig som man tänkt. Inskolningen som jag skulle haft förra veckan blev ju uppskjuten till idag eftersom barnet var sjuk. Idag var hon fortfarande inte helt hundra pigg så dom kommer på besök imorgon och sen kör vi inskolning ons-fre. Så långt allt väl, MEN, det betyder att jag inte kan vara ledig på onsdag som jag egentligen ska. Gick hem tidigare idag, och det blir samma imorgon. Resterande övertid som det ju blir får jag ta ut nästa vecka. Inte lätt att jobba halvtid och få allt att funka med ett sånt här jobb.

Är i alla fall efter bara tre timmar på jobbet helt slut i kroppen. Värker som tusan i framfogen och jag är sjukt trött. Börjar tvivla på om jag orkar april ut ens, men jag hoppas fortfarande på det. Tar det så lugnt jag bara kan, och undviker lyft så gott det går, men...

Nu väntar jag i alla fall på att min lilla skrutta ska komma hem från dagmamman så jag får gosa med henne. Känns så konstigt att vara hemma utan henne.

Sara

usch jobbigt att du ska ha sådana besvär! håller tummarna för att du ska orka i alla fall denna månad ut. Blir det något problem för dig att få sjukskrivning på heltid, eller har du rätt att få havandeskapspenning?



2010-04-12, 17:41:20 URL: http://sarasrum.blogg.se/

Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Visst är det tomt hemma utan barn?

Det får en alltid att fundera på vad man gjorde innan man blev mamma...



Jobbigt att du måste pussla o trixa lite med dina arbetstider för att få till din sjukskrivning. O jag hoppas att det kommer att gå bra för dig trots att du denna vecka inte kommer att vara ledig som du ska..



Kramar



2010-04-12, 18:16:47 URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Amanda & Oscar

Tack! :)

Ja jag hade en trikåsjal. De är mysigast till små bebisar för de är så töjbara. Finns en massa sorter den jag hade heter "tricot slen". Har du några frågor om sjalar så gå in på sjalbarn.se! Där finns det en hel drös med trevliga och kunniga människor som kan ALLT om sjalar. Jag köpte min när Oscar var 4 månader, hade ingen koll att det fanns förut. Får jag ett till barn ska jag ha med en sjal till bb. Inne på sjalbarn.se anordnas också sjalträffar så du kan få hjälp att knyta mm. Men en trikåsjal är lätt att knyta, finns bra instruktionsvideor på youtube.



2010-04-12, 19:17:14 URL: http://glantan.blogg.se/

Helen

Hoppas du klarar månaden ut, men tycker så synd om dig som har så ont :(.



Hoppas att eftermiddagen blev bra iallafall :O).



Kramar



2010-04-12, 21:30:39 URL: http://tiemsa.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?