Amning

2010-08-16, 08:41:08 / Kategori: Allmänt
Meja föddes med jättelågt blodsocker. Tillmatades mycket redan på BB, och var aldrig intresserad av att amma. Hon ville inte ens försöka. Jag pumpade och gav henne ungefär i en månad innan jag slutade med det och insåg att vi inte skulle lyckas med amningen.

Alvin föddes också med lågt blodsocker och blev tillmatad. Dock var han intresserad av att amma och förstod direkt hur han skulle göra.  Trots massa mjölk så har vi ändå fortsatt flaskmata eftersom han inte blivit mätt av att amma. Jag har pumpat för att få upp produktionen men han har int blivit nöjd ändå. Slutade pumpa för en vecka sen eftersom jag inte alls har mått bra av det. Tänkte att han får amma det som finns och så kan vi fortsätta flaskmata när han inte blir nöjd. Två dagar senare bestämde sig Alvin för att det inte alls var kul att amma och har sen vägrat trots att jag erbjudit honom.

Känns både tråkigt och samtidigt skönt. Tråkigt för att det ju är lättare att amma och bättre för barnet. Skönt eftersom jag har mått dåligt av det och känt mej stressad. Är dock övertygad om att det kommer att bli människa av Alvin med trots utbliven amning ;)

Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Det är inte meningen heller att man "måste" amma när man bara känner sig stressad över det och inte mår bra. Amning ska vara något som både mor och barn mår bra av. Ersättningen som finns idag är lika bra som modersmjölk om man ser från näringsinnehåll. Och närheten ger man sitt barn ändå :) Kramar



2010-08-16, 09:15:57 URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Mad

Man ska följa sin instinkt och göra det som känns bäst. Inte göra det som är bäst för att så säger folk att det ska vara. Håller med Edvinsmamma. =)



Ja det är hemskt synd att vi bor så långt ifrån..Jag behöver mammavänner som har barn i Wincents ålder + minibus ;)



2010-08-16, 10:06:01 URL: http://mamamad.se

Amanda

Jag fick också känna av den där stressen med amning och när det inte blir som man tänkt sig.

För Ludwig var det extra viktigt med dom där gyllene dropparna jag pumpade ut så jag satt med den där sabla pumpen x antal gånger per dygn, månad in, månad ut. 4 månader stod jag ut. Min mjölkproduktion kom ju aldrig igång ordentligt eftersom Ludwig aldrig ammade själv. Det var bara pumpen och sen matades min mjölk in via sonden.

Nu förstår jag inte hur jag ändå stod ut så pass länge som 4 månader, men jag hoppas att det gjorde någon skillnad för Ludde iaf.

Personligen tycker jag ju att ersättningen i dagsläget fungerar minst lika bra som mammas mjölk. Det är ju isf bara den där allra första mjölken som bebisen har "extra" nytta av. Med antikroppar ifrån mamma.



Du har två kanonfina småttingar oavsett om dom kunnat ammas eller ej. :)

Kramar



2010-08-16, 10:07:40 URL: http://creyla.blogg.se/

Helen

okej, jo då kanske det är nog :) Men som sagt man ska aldrig utesluta något :) Vad gäller amningen resonerade jag att jag ska försöka så länge det går, den dagen de inte går längre ska jag vara nöjd att man provat med allt, så var stolt över dej själv att du kämpat på. Vissa ger upp på en gång.



2010-08-16, 13:11:02 URL: http://helenm.blogg.se/

Amanda & Oscar

Huvudsaken att du känner att det är okej att inte amma. Alvin kommer att klara sig alldeles utmärkt ändå! Kram



2010-08-16, 16:40:43 URL: http://glantan.blogg.se/

Emma

Tror du det blir människa av honom ;)



Du har försökt det är det som räknas, mer kan man inte göra!

kram



2010-08-16, 19:49:19 URL: http://emmakjellstrand.blogg.se/

Kicki

Jag höll själv på att bli deprimerad av amningen och är säkert på att han blir en frisk och stor kille ändå :)



2010-08-16, 22:03:36 URL: http://kicki.webblogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?