Första inskolningsdagen

2010-08-09, 18:24:29 / Kategori: Allmänt
En glad, men trött Meja åkte med pappa till förskolan imorse. Lilla fröken vaknade vid fem och var allt annat än nöjd. När det väl var dags att hoppa in i bilen så hade humöret vänt som tur var. Fick ett sms från Sven vid halv elva Meja äger stod det :) Haha våran goding. Halv ett kom nästa rapport. 30 min hade Meja skrikit och bråkat för att hon inte ville sova. Leka, leka, leka var det enda hon tänkte på. Hon somnade till slut, men jag kan tänka mej att pappan var lite stressad.

Hem kom kvart över tre en glad tjej. Har du haft roligt idag frågade jag. JAA svarade hon. Dom hade busat ute och inne. Det första hon hade gjort var att gå in i lekrummet och samla ihop alla bilar (även dom som andra lekte med) och sen gå runt och säga mina, mina, mina. Två barn hade även blivit omkullknuffade när dom ville leka med hennes saker. I rutschkane kön så var dom tydligen för långsamma för där tryckte hon glatt undan dom andra och gick före. Haha hon har en del att lära sig.

Fröknarna hade kommenterat hennes bestämda gåstil och har nog redan hunnit märka att hon är lika bestämd som det ser ut. Ska bli spännande att se hur det går imorgon.

Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Haha, klart att lilla Meja äger ;) Skoj att hon trivs kommer nog att bli jätte bra för henne att vara på dagis och få en massa vänner att leka med :) Kram kram



2010-08-09, 18:36:06 URL: http://www.edvinsmamma.wordpress.com

Emma

Haha!! Härligt det har gått bra! :)



2010-08-09, 18:49:01 URL: http://emmakjellstrand.blogg.se/

Malin mamma till Ellen

Oj ja det låter som om hon kommer att få lära sig att vänta på sin tur och lite förskoleregler, men det går fort för dem att lära sig. Ellen börjar nästa vecka då måste hon öva på att låna ut saker till andra, men det går nog bra. Syns på förskolan. Kram



2010-08-10, 07:43:16

Malin-mamma till Sam och bebis i magen

Går det bra med syskonen nu? Några tips när man kommer hem med bebis för att minska svartsjukan?

Kul att Meja gillar dagis ju!:)



2010-08-10, 09:35:34 URL: http://malinsmix.blogg.se/

Mad

Tack vad snäll du är! =) Konstigt är det för denna gången känner jag mig inte lika gravidfin som förra gången..



Hoppas det fortsätter gå bra för tjejen! Tur hon har skinn på näsan ;) Bättre det och att dem lär sig vara försiktiga tycker jag. Wincent är också en ångvält..



2010-08-10, 10:28:15 URL: http://mamamad.se

Marie-Louise

Vad härlig läsning, en bra förskola är guld värt.



2010-08-10, 13:12:24 URL: http://madredetres.blogg.se/

Veronica - mamma till Denver

kul att hon gillar sin förskola=)



sv; nej, det är rätt jobbigt just nu... och jag vill bara få ordning på allt eftersom det snart är dags för mig att börja det vanliga plugget och Denver kommer vara här mer... Vore skönt att vara lite mer på topp då!



2010-08-10, 14:36:03 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?