Kaos...

2010-08-20, 20:00:51 / Kategori: Allmänt
Ja... dagen gick väl inte så bra direkt. Meja vaknade ju jättetidigt och var gnällig som tusan. Inget var bra. Nej ute, nej maten, nej rita, nej måla, nej läsa, nej, nej, nej... Till slut frågade jag om hon ville titta på film. JA, mamma Emil svarade hon då glatt. En stund satt hon nöjt och tittade, Alvin hann få mat i alla fall, men sen var det kaos. Inget funkade och hon skulle bara pilla, nypas och slå på Alvin. Det gick bara inte. Till slut somnade han, och jag bar ut Meja i trädgården. Då blev hon lugn och vi lekte ute kanske 40 min. Sen var hon bara så trött och hungrig så det var galet. Mat ville hon fortfarande inte ha, och sova hahhaha det kunde jag glömma.

Vid kvart i tolv la jag henne för att sova med välling eftersom hon inte ätit något. Tolv vaknade Alvin och ville ha mat, bara att ge upp läggningen av Meja och fixa mat till honom. Mata Alvin med en skrikande trött Meja brevid. Kaos. Satte på filmen igen för att få lite matlugn, men det funkade inte. En timme senare vara det fortfarande kaos. Meja var vaken, Alvin var vaken och båda skrek om vartannat. Då lastade jag in barnen i bilen och körde en runda. Meja somnade på två sekunder ungefär. Körde hem, la över henne i vagnen och gick upp med Alvin till vår säng. Givetvis vaknade han så det blev lite mys.

Halv tre, ungefär fem minuter efter att Alvin somnat igen, vaknar en jättesur och ledsen Meja. Inget funkar. Tack och lov kom Oscar hem vid tre och vi åt mellis tillsammans. Efter det var Meja mycket gladare och vi kunde leka tills Sven kom vid halv fem.

Behöver jag säga att jag är trött??

Emma

Låter som en hektiskt dag!! Tur de kom hem redan vid 15.



Jaa, jag kan inte vara sjuk, det är möhippa i morgon men jag kommer nog vara rädd slö så får kanske avstå sumobrottning haha.



2010-08-20, 20:19:54 URL: http://emmakjellstrand.blogg.se/

Malin (mamma till Ellen)

Ja då är vi två, här hemma är det gnäll från morgon till kväll. Vill inget lägger sig på golvet och skriker vill inte äta osv. På förskolan har de sagt att Ellen frågar mycket efter mamma och pappa och är rätt gnällig. Vet inte om det är stor förändring att börja på förskolan med nya barn eller om det bara är trots. Förstår att det är lite meckigt med två barn.



2010-08-20, 20:24:08

linda

ojoj.. ja, två barn kan inte alltid vara en lek! många säger att det är enklare, men jag kan inte riktigt förstå hur det kan bli det. hoppas att meja lugnar sig snart, så det blir lättare.

styrkekram!



2010-08-20, 20:53:39 URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/

Veronica - mamma till Denver

usch vad jobbigt det lät =/ skönt med helg nu då?



2010-08-20, 20:56:21 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Oj, vilken jobbig daga du verkar ha haft vännen. Jag hoppas att du får sova gott inatt och att helgen blir lugn och skön för dig!

Kramar



2010-08-20, 22:00:11 URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kicki

De låter som en hektisk dag, men då kan de väl bara gå bättre nästa dag? :)



2010-08-20, 23:03:36 URL: http://kicki.webblogg.se/

Jessica

Usch, låter jobbigt gumman! Jag vet EXAKT hur det kan vara! Man är stressad HELA dagen över att allt ska klaffa. Man måste liksom synka så att båda barnen hinner äta och sova i skift....och det blir aldrig som man tänkt.



Men det blir bättre med tiden. Jag lovar! Ju större lill-killen blir, desto lättare blir det. Då har han mer rutin på tillvaron och det är lättare att planera mat, sovande och aktiviteter. Känns kanske inte som en tröst just nu, men....



Tack för senast! Hoppas du hade en fortsatt bra födelsedag! Kram!



2010-08-21, 20:47:10



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?