v 20

2010-02-24, 07:02:34 / Kategori: Andra graviditeten

Ditt barn är 14-16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 350g. Barnet är fortfarande mycket litet men växer snabbt och är nu halvvägs. Nu följer en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och lukt. Äntligen kan barnet höra och känna igen din röst. De olika sinnesorganens nervceller utvecklas nu i sina specifika delar av hjärnan. Nybildande av nervceller har trappats ned något, och koncentreras istället till utveckling av komplicerade förbindelser mellan nervceller som krävs för funktioner som minne och tänkande. Bär du på en flicka finns det redan omkring två miljoner ägganlag i äggstockarna. Barnet kan nu njuta av att sträcka ordentligt på armar och ben, eftersom nervsystem och muskler har utvecklats tillräckligt för att det ska vara möjligt.
www.gravid.se



Hur mår jag?
En vecka kvar till halvtid nu. Ni får ingen magbild idag eftersom ni fick en i lördags senast, nån måtta får det ju vara ;) Blir så nu när veckorna flyttades lite. Jag mår som i lördags. Dock måste jag säga att det varit så himla skönt för kroppen att jobba kortare pass nu måndag och tisdag. Tror att det blir en bra förändring att jobba mindre, förhoppningsvis kan jag jobba längre in i graviditeten. Bilderna ovan är nästan första inköpen till bebis. På bodyn står det I'm just little me. Så gulligt :)

Tack för alla grattis, ni är fantastiska!


sofie

Varje gång jag ska skriva här så är det massor som har skrivit exakt det jag ska skriva "Söt Meja är" , "grattis till pojken2 Osv. Men nu är jag först! :)

Det är ett riktigt baby boom år i år. Vet 7 st som ska ha barn, såå mysigt!

Hälsa Sven så mycket!

Kramar Sofie



2010-02-24, 11:03:06 URL: http://sofielavelius.blogg.se/

jessica

:) såg magbilden nu och när meja låg i magen. Jag tror nog att de är en pojke. jag gissar på det :) hihi.. mysigt



Jo jag mår sådärr, har legat sjuk sen i måndags kväll. är sjuk nu också. inge kul. men huvudsakligen alexander mår bra. hoppas ni mår bra. kram



2010-02-24, 12:50:36 URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Erika

söta kläder! lindex?



2010-02-24, 16:53:34 URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/

Sandra

Söta kläder och stort grattis till en liten lillebror!



2010-02-24, 20:49:44

Theo

jag träffar dig gärna nästa tors Meja... =)



2010-02-24, 21:43:13 URL: http://modesida.blogg.se/

Nina

är helt kär i de där bodysarna från lindex.. jätte fina.. vill köpa sån själv juuuuuuuuuuuuuuuuuuuu =/



2010-02-24, 21:43:47 URL: http://modesida.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?