Svar på några frågor

2010-01-09, 13:31:25 / Kategori: Andra graviditeten

Kan du inte berätta lite mer :D Var det planerat, hade ni tänkt innan att ha två tätt lr blev de slumpen ;)
Är alla hemma sen har ni 4 barn om ja förstått rätt? Hur känns de? Hur stort hus har ni? Är din man rik :P eller hur har ni råd. jag satt häromdan å funderade på hur man ska ha råd med ett till ens överhuvudtaket kram erika

Ja, bebis var planerad och blev till i oktober på första försöket. Jag trodde väl att det skulle dröja lite längre kanske, medan Sven var säker på att det skulle bli bebis på en gång. Även Meja blev ju till på första försöket. Den ursprungliga tanken var ju att vi skulle gifta oss i maj och sen skulle det bli bebis efter det. Vi ändrade oss kan man säga och nu blir bröllopet juni 2011 istället.

Det stämmer att vi kommer att ha 4 barn varannan vecka. Det blir ju som att ha tre barn på heltid kostnadsmässigt, vilket många ju har. Dyrare saker till killarna typ ytterkläder/vinterskor/fritidsaktiviteter sparar deras mamma delar av barnbidraget till. Huset vi bor i är 156 kvm (6 rok) så det finns ett rum även till bebis. Kontoret flyttades ut till den isolerade förrådsdelen i höstas ju för att det ska finnas ordentligt med plats här inne. Rika är vi inte *skratt* Vi har varsitt heltidsjobb och vi har räknat på att det kommer att fungera bra ekonomiskt att ha ett barn till. Såklart blir det lite tufft under tiden jag är mammaledig med nästa.  

Fråga på om ni undrar något mer :)


Emma

Det har vi också tänkt på när man är mammaledig med nästa barn att då blir det nog lite tuffare imed man inte hinner komma upp i en "bra" årslön innan nästa föräldrarledighet och går man på sjukskrivning 3 månader innan det är dags också så är det ju ännu mer pengar i kassan ^^ haha. Men men.



2010-01-09, 14:01:35 URL: http://luhanka.se

Emelie, Elliotts mamma

hihii.. härligt att de tog sig på första försöket ju =) är bra o ha stort hus ibland kan jag tänka mig! kramis



2010-01-09, 14:31:57 URL: http://emlisch.blogg.se/

Mamma Russin

hej gumman..:)



Självklart kommer det kort på lilla Stina i glitter kläderna sedan, hihi.. Det var meningen att hon skulle ha haft det till nyår och överaskat sin pappa med , men paketet från h&m blev försenat så det kom först förra veckan..:(

men klänningen är så så att hon kommer kunna jha den hela sommaren..:)



jag blir allt lite sugen på en liten bebis till nu när man läsaer om små blogg bebisar överallt..:)



kramkram gumman



2010-01-09, 15:13:29 URL: http://enburkrussin.se

Emma



2010-01-09, 17:16:02

Emma

Haha jaa tycker jag med ;)

Joo en del och de kommer lite fler när de har nytt schema från och med nästa vecka, mest jag som är för lat träna 8.30 på morgonen vi sover länge nu för tiden haha



2010-01-09, 17:16:55 URL: http://luhanka.se

Nina

lagt upp lite bilder på andra bloggen..



2010-01-09, 23:16:14 URL: http://modesida.blogg.se/me

Tova

Vilken fin blogg :) och gratis till 2:a graviditetetn!

Själv är jag precis i slutspurten av min första, har Bf idag, men lillgrabben verkar inte vilja kika ut än på ett tag ;)



kramar



2010-01-14, 22:55:48 URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?