Kaos

2010-07-20, 11:09:53 / Kategori: Allmänt
Meja somnade 18.40 efter en härlig eftermiddag med kompis Theo på besök. Vid 21 vaknade hon och var jättearg. Vägrade sova,vägrade vällig, vägrade saga. Sven la sig ine hos henne för att jag och Alvin skulle få sova i alla fall. Tre timmar senare hade hon fortfarande inte somnat om trots nya försök med välling, ligga  i vår säng osv. Hur trött som helst var hon förståss. Till slut 00.30 somnade hon i sin säng.
Reaktion på lillebror?

Alvin är precis som storasyster inte jättesugen på att amma. Har pumpat ur och gett honom, och ibland kan han ligga en bra stund och suga. Det finns mjölk så det är inte problemet. Tillmatad på BB (och även en del nu här hemma) blev ju Alvin med så jag vet inte om det är det som är problemet även nu.

Tror att jag är på väg att få mjölkstockning på ena bröstet med. Har lätt feber och ont som tusan. Har masserat och värmt, hoppas det hjälper. Några tips?

Tur att man i all röra åtminstone har två underbara barn och en toppensambo som fixar och grejar.

Edvinsmamma - Nybliven tvåbarnsmamma ♥

Jobbigt att lilla Meja inte ville sova. men det är skönt såna gånger att man är två o att man inte är ensamstående :) Har inga tips mot mjölkstockning, är något som jag (peppar, peppar) inte haft. Men värme o vila kanske hjälper? Hoppas att det snart blir bättre! Kramar



2010-07-20, 12:31:56 URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

jessica

Jag fick en hel del mjölkstockning till och från när jag ammade Alexander, de var så jobbigt. Men jag fortsatte amma. jag tänkte inte på det. tyvärr har jag inga tips :(



hoppas de går bra kramar



2010-07-20, 19:32:51 URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Amanda

Det låter ju minst sagt lite kaotiskt. Mjölkstockning är verkligen inte roligt men det låter ju som du gjort allting rätt. Det är bara att pumpa och pumpa och pumpa. Ont som fasen gör det men är ju enda sättet!

Hoppas ni slipper mer nattstök från storasyster.

Kram



2010-07-20, 19:51:20 URL: http://creyla.blogg.se/

Amanda & Oscar

Får han nappflaska hemma? För det är vanligt att det "stör" amningen. Sen är han ju alldeles ny än. Det tog en vecka innan Oscar ammade utan större problem. Det kunde ta 10-15 minuter innan han "tog tag". Men sen gick det bra när han lärt sig hur man gör. Behöver du tips så rekommendrar jag forumet på sjalbarn.se/forum. Där finns flera hjälpmammor från amningshjälpen.



2010-07-20, 23:27:13 URL: http://glantan.blogg.se/

Russin

hej hej..



duscha varmt på brösten, mitt absolut bästa tips.. jag kunde sitta hur länge som helst och duscha när jag hade stockning..



Stina hålls med på att vaknar så ibl, tror det är för hon drömmer.. men man vet ju inte..



kram



2010-07-21, 21:50:51 URL: http://enburkrussin.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?