Det blir jobbigt (???)

2010-03-07, 20:12:39 / Kategori: Allmänt
Vi kom iväg till båtmässan. En himla massa folk som vanligt, men det var mysigt. Kan nog tycka att det räcker med att åka vartannat år, men killarna (alltså även Sven) vill och det är kul med en familjeaktivitet. Meja tycker ju det är super med en massa folk som hon kan charma så hon är nöjd. Känns dock i fogarna nu kan jag säga, skönt att jag börjar sent imorgon så dom får vila lite.

Måste säga att jag undrar över en sak. När folk får veta att vi ska ha ett barn till så tätt inpå att vi fått Meja så är inte den vanligaste första reaktionen grattis utan det kommer att bli jobbigt. Eh, ja vi förstår det, men vi har ju VALT att ha barnen så tätt. Är det trevligt att säga det första man gör att det kommer att bli jobbigt? Jag tycker inte det faktiskt. Blir lite irriterad faktiskt på att man ska se problem innan lyckan. Vi är helt beredda på att första tiden kan (antagligen) bli väldigt jobbig, OCH väldigt rolig. Men, men nu tycker folk tydligen att det är viktigt att påpeka så då får dom väl hållas *suck*

Helen

Jag har det rätt så tätt mellan mina 2 stora tjejer och jag kan inte säga att det var jobbigt men däremot så har dom haft väldigt stor nytta av varandra under hela uppväxten, dom har ju alltid haft en kompis med sig när vi har varit ute och rest osv. Kan nog i efterhand säga att det var det bästa valet vi kunna göra att skaffa dom tätt :D.



Kramisar



2010-03-07, 20:58:09 URL: http://tiemsa.blogg.se/

Sara

konstigt att folk säger så. nästan så man kan tro att de är avundsjuka?



Jag vill själv inte ha barn så tätt men ser ju inget fel med att andra har det så självklart säger man grattis när någon deklarerar att de ska ha barn! Man väljer ju själv vad som passar en bäst. dessutom är ju Meja väldigt duktig och "stor" för sin ålder så det kommer nog inte bli några större problem =)



2010-03-08, 09:39:44 URL: http://sarasrum.blogg.se/

annas Perssonliga

Det är märkligt att andra tror sig veta precis hur det kommer bli... Vi har ganska tätt mellan tjejerna (knappt 2år) och visst vissa saker har varit jobbigt men inte av den anledningen. Det är alltid en omställning att bli fler. Jag kan bara säga att vilken förutsättning barnen har att ha roligt tillsammans genom livet när de är i nästan samma ålder.



All lycka till er!

Kramar



2010-03-08, 12:31:33 URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Tro mig, jag vet PRECIS vad du menar!



2010-03-08, 18:20:30 URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?