Syskonvagn

2010-10-20, 09:52:05 / Kategori: Allmänt
Vi valde ju att inte köpa nån syskonvagn nu när Alvin föddes. Köpte istället en syskonsits till våran Emmaljungavagn och tänkte att det skulle räcka. Meja tycker dock att den inte är så kul att sitta i utan anser att vagnen är hennes. Alltså där Alvin ligger är hennes plats. Inte så konstigt för så har det ju alltid varit innan.

Nu när hon fick sin förskoleplats på gångavstånd så vill jag ju självklart kunna lämna och hämta med vagnen. För tillfället hämtar jag med bil. Känns ju sådär när det tar 1 min att köra dit. Nu har vi i alla fall bestämt att vi måste köpa en syskonvagn. Jag vill helst ha en Phil&Ted eftersom den är lätt och smidig att ta med sig i bilen när man ska iväg. Det vimlar dock inte av såna på Blocket, och en ny vill jag inte köpa.

Ni som har en Phil&Ted är ni nöjda med den? Fördelar och nackdelar? Någon som har förslag på nån annan syskonvagn?

Maggan

Hej

De kompisar jag har som har köpt Phil&Ted är inte nöjda. Den är trång för det "stora barnet" som skall sitta högst upp. Dumt om båda vill sova samtidigt för det går inte. Och inte så roligt för den som får sitta bak, då man sitter nästan i mark-nivå och inte ser så mycket. Jag tänker just på att Meja är så stor och då är den nog trång. sedan får man hålla på att byta och bygga om om man skall variera med att ha sittdelen där bak eller om man skall ligga ned...Usch va negativ jag låter =) men det är den erfarenheten jag har utav den. Visst den är smidig och lätt och bra att köra. Men om vi får två barn kommer jag utan tvekan att köpa en Urban Jungle! =)

Hoppas att allt är bra med er annars =)

Kram



2010-10-20, 11:26:51 URL: http://margu.blogg.se/

Elin

Vi köpte en begagnad PT och jag är jättenöjd med den. Trodde att det skulle vara tråkigt att sitta "nere" men vår yngsta tycker nog bara att det är mysigt för hon somnar så fort hon hamnar där. Som du säger är den lätt att få in i bilen -smidigare än våra enkelvagnar. Nackdelen är att den kan vara lite svårkörd ibland eftersom det bara är ett hjul fram. Men det handlar om att vänja sig också.



2010-10-20, 11:42:20 URL: http://konstapelsgatan.blogspot.com/

★Fam. Bus★

jag har en sådan vagn.... Än så länge så vet jag inte så mkt mer än att den är kanon när man bara har 1 barn. Snart är de dags att pröva hur de funkar med syskonsitsen.



Har dock hört att de är liiite trångt med plats för skötväskan.

Tydligen är de bra om man lägger in den under först, innan man lägger minsta barnet...



Men himal käckt att den inte tar så mkt plats på breddden.

Tänk o schoppa med en sån feting vagn som tex emmaljunga. hehe



Buttericks har vi i stan, undra bara om de har för små barn...



kram kram



2010-10-20, 15:11:55 URL: http://www.familjen-bus.com

Elin

Det var väl nackdelen med vagnen - att liggdelen inte fungerade särskilt länge alls. Vi slutade med den för en månad sedan ungefär. Jag håller med Maggans kommentar att båda inte kan sova bekvämt. Men det är inga problem för bägge att somna i vagnen sen lyfter jag över dem i sina sängar. Det beror lite på hur du tänker använda den. Jag har den oftast när jag är själv och vi ska gå lite längre och Olivia inte orkar stå på ståbrädan. Eller om vi är iväg på öpnna förskolan och jag ska transportera hem två sovandes barn från bilen efteråt :-). Bidragande orsaken till att vi valde en Phil&Teds var att vi bor i lägenhet och hade aldrig fått in en Urban Jungle i hissen. Bor man i hus och har gott om plats så är det en annan sak kanske.



2010-10-20, 20:32:34 URL: http://konstapelsgatan.blogspot.com/

Emma

Easy Walker säger ja bara! Ja vet inte hur ja skulle klara mig utan vår. Inget alls att anmärka på.

P & T däremot har ja inte alls hört bra om, det senaste jag hörde var att tyget inte går att ta av o tvätta i maskin?? Hur praktiskt e de?



2010-10-22, 22:17:36 URL: http://livetmedlija.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?