Veckans planer

2011-05-22, 19:05:50 / Kategori: Allmänt
Redan ny vecka. Även denna veckan har jag en del inplanerat, lite lugnare än förra veckan dock.

Idag är Meja hemma eftersom hon ska vara på förskolan på fredag istället denna veckan. Dom har lovat regn idag så vi åker till Buslandet. Meja är supernöjd med det beslutet kan jag lova.

onsdag blir det Skansen med Helena och Tove. Ska bli mysigt att åka dit med bara Alvin så man kan ta det i hans takt. Meja vill ju gärna bestämma tempot annars. Tråkigt bara att lillskansen är stängd i sommar. Är ju så mysigt när barnen kan klappa djuren.

Torsdag blir det dejt med Johanna och Love. Dessutom så åker Sven på konferens tidigt på morgonen så det blir både hämtning och lämning för min del. Ensam natt med för den delen. Håller tummarna för att det blir en okej natt. På fredag får vi väl se vad vi gör. Gissar på att vi stannar hemma och sover faktiskt. Kanske en runda och matar ankorna när jag hämtat Meja på eftermiddagen. Beror på vädret.

Vad ska ni hitta på för skoj i veckan?

En pojkmammas vardag ♥

Många roliga planer ni har!

Här hemma ska det bakas och förberedas inför lördagens kalas .. Och självklart ska vi fira Edvin imorgon på hans fjärde födelsedag!! :)

Kram



2011-05-23, 08:12:24 URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Mamma Russin

hej hej..

haha, ja ni har fullt upp ser jag.. :) men roliga planer, hälsa Johanna.. :)



KRAAAM



2011-05-23, 08:45:36 URL: http://enburkrussin.se

Sara - Mamma till Max 2,5 år

Vilka tider brukar Meja gå på förskolan? Är det 15 timmar hon går eller har ni rätt till mer? Läste om några som fick gå 30 timmar. Verkar vara olika i olika kommuner. I vår kommun är det 15 timmar som gäller för barn till arbetslösa och föräldralediga och tiderna är 8-13 tis-tors. Tror att man kan välja 8-11 mån-fre istället men vet ingen som gör det!



vår vecka kommer mest bestå av jobb.... men just nu är jag hemma för vård av barn för Max har på gränsen till feber och eftersom han haft feberkramp förut så får han vara hemma så att jag kan övervaka honom.



hoppas ni får en bra dag!



2011-05-23, 09:01:53 URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kicki

Det nlåter som ni kommer få en toppenvecka och jag tror att de kommer gå jättebra när Sven är borta över natten :)

KRam



2011-05-23, 09:04:27 URL: http://kicki.webblogg.se/

Sara - Mamma till Max 2,5 år

Ja 25 timmar är ju bättre. de som går 15 timmar hinner liksom aldrig komma in i verksamheten känns det som.



Max blir också arg på mig de dagar i veckan jag hämtar efter mellis. Är tråkigt för själv är man så glad över att sluta tidigt ibland och så är han bara sur över att få åka hem!



2011-05-23, 09:20:45 URL: http://sarasrum.blogg.se/

Sara - Mamma till Max 2,5 år

Glass har jag ätit i massor idag. Ben & Jerry tröstar mot allt =). Plåster har jag inte lyckats få på eftersom jag inte riktigt når dit bak! Jag kanske ska vira ett bandage runt hela kroppen. det borde ju göra underverk eller hur? ;)



2011-05-23, 19:47:36 URL: http://sarasrum.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?