Julklappar

2011-11-14, 16:02:00 / Kategori: Shopping

Till Alvin.
På Barnmässan hittade Alvin den här i Fisher Price monter. Han vill inte gå hem utan den, så nu får han en egen.



Till Meja.
Vi har lite smålego hemma, men hon behöver verkligen mer. Dom här är beställda till henne. Gissar på en väldigt glad tjej.


Förrutom dom här sakerna så blir det kläder, nån bok, och pysselsaker till Meja. Kläder och böcker till Alvin. Har faktiskt köpt det mesta av barnens julklappar redan. Väligt skönt.

Alfva

Ni går alltså på det riktiga legot redan? Jag är lite nyfiken på hur hon skulle hantera de mindre, så vi får bjuda in oss till er på lekstund efter jul tror jag.. ;)



2011-11-14, 17:59:11 URL: http://alfvan.wordpress.com

Cissi

Gud så skönt! Här har vi knappt börjat till barnen



2011-11-14, 18:51:44 URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/

CiliaH

Jag har också påbörjat julklappsköpen, gäller ju att vara ute i god tid så att man kan njuta i december ;)



Kram



2011-11-14, 18:59:53 URL: http://ugglehuset.se

Helen

Wow vad du är duktig, vi har inte börjat alls, men därimot så har vi bestämt vad dom stora ska få och en del även till Tindra, sen ska det dock inhandlas :S



2011-11-14, 21:19:10 URL: http://tiemsa.blogg.se/

Sara - Mamma till Max 3 år

Bra jobbat att vara ute i god tid! här är det verkligen inte så. Inget är köpt!! Till Max ska vi nog köpa en mikrofon på stativ. leksaks alltså. han älskar att sjunga!



Tack för din kommentar angående feberkramperna. ja han kommer växa ifrån det. läkarn vi träffade igår sa att det växer bort vid 4-5 års ålder men det brukar vara som värst vid 1-3 år. Hoppas på att det var sista gången detta men febersäsongen har ju bara börjat. det otäckaste är om det händer på förskolan tycker jag. han själv förstår ju inte vad som händer och då vill man ju att han ska vara med sin mamma och pappa. men jag litar på dem som jobbar med honom så det är ju ingen fara så men man vill ju gärna inte ha ett samtal om att han krampar och att ambulans är på väg till förskolan. jag är ju 1,5 mil därifrån. Marcus är närmare som tur är!



kram



2011-11-14, 21:29:20 URL: http://sarasrum.blogg.se/

britta bloggar

Bra grejer!



2011-11-14, 21:56:05 URL: http://brittabloggar.se

Christine

Oj har ni börjat med smålego? :) De vågar ja inte än. Här kör vi på duplo något år till.



Jag är också klar med både födelsedagspresenter och julklappar men jag känner mig själv och det kommer bli fler saker som jag springer på. Det är ju flera veckor kvar ;)



Kram



2011-11-15, 11:58:56 URL: http://kicki.webblogg.se/

Dorothea - Ett nästintill trillingliv

Hej sockertopp!

Åh vad roligt med smålego, noah&jolie har testat det hos en vän men här hemma går det icke då vi har en "ätare" till lillebror. Haha. Jag väntar ett litet tag till så kanske jag kan introducera det för hela högen ;)



Ang. förskolan tror jag inte det är många barn kvar, jag vet inte. Vi har en rätt stor förskola (6 avdelningar, uppdelat på 3 små och 3 stora) där de umgås väldigt mycket tillsammans allihoppa, ex. efter klockan 16:00 går alla barn som är kvar från avdelningarna till "lekhallen" -det ligger precis bredvid deras vanliga avdelning, där är de där till 18:00 som är förskolans stängningstid. Sen blir det samverkan med "fritids" till max 19:00 tror jag det är..så då måste man säga till någon dag innan så de kan styra upp.

Jesper stänger ju butiken 18:00 så våra barn kommer bli hämtade strax efter men ja senast 18:30. Skulle väl inte tro det är så många små barn kvar då, i lekhallen brukar det ju vara en 10-15 stycken men de flesta går ju hem runt senast 17:30 -då känns det iaf extra bra att vi har tre barn. Så har de alltid varandra så där lite sent <3

Men ja, det är ju som det är när man jobbar i butik. Som tur är så lämnar vi ju de 9:30 som tidigast och oftast senare, denna vecka ska ju jag lämna strax innan lunch ena dagen samt till mellis den andra, då blir det inte så långa dagar utan bara lite mer "eftermiddag/kväll" dagar istället för förmiddagsdagar som de haft förut :)



Såg i inlägget nedan btw, vad duktig Meja är på att skriva. Stor kram



2011-11-15, 17:15:43 URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?