Trött

2012-01-06, 13:01:41 / Kategori: Alvin 1-2 år
Alvin alltså. Tänk om han kunde sova på nätterna. Nu är han inne i nån ny fas. Inte bara ska han gå upp strax efter fem på morgnarna, utan nu är han vaken flera gånger varje natt med. Vi blir ju knäppa av sömnbrist här hemma. Sova, eller inte sova på dagen verkar inte ha nån speciell inverkan på nattsömnen. Vi har testat att låta honom sova mindre, och att inte låta honom sova alls. Möjligtvis sover han lite längre på morgonen om han sover max 45 min på dagen, men inte så att det verkligen gör skillnad. Han är dessutom färdigsoven vid fem på morgonen. Inte alls sur och gnällig utan full fart.

Imorse satt han i vår säng runt tjugo över fem. Mamma, mamma sunga. Sen börjar han särna dä... mmm... särna dä... mmm han sjöng, nynnade alltså blinka lilla stjärna. Tur att han är så mysig på morgnarna i alla fall. Vi går inte upp förrän tidigast sex, så han får ju komma in till oss när han vaknat. När han sjungit och kramats lite så vill han titta på Shaun the sheep en stund. Då kan trötta föräldrar ibland få sova några minuter till.


Alfva - i preggoland!

Jisses? Klockan 5? Den pojken behöver lära sig att sova.. ;) Hoppas det vänder snart!



Sv: Haha, jag HATAR mammakläder. De sitter liksom inte bra någonstans och glider bara ner över arslet. Sist jag vägde mig hade jag väl gått upp 4 kilo, men jag hade att ta av sen innan med och ärligt talat skiter jag i vågen. Nu har det nog sprungit iväg lite med tanke på hur mycket jag äter och att jag börjar svullna.



2012-01-06, 17:04:48 URL: http://alfvan.wordpress.com

Helen

Det är ju tur att han är så glad på morgonen när han vaknar och att han nöjer sig med mys i sängen och lite tv en stund till :D, men jag håller tummarna för att han ska börja sova lite bättre snarast.

Kramar



2012-01-06, 21:13:14 URL: http://tiemsa.blogg.se/

Helen

Haha ja men det var väl skönt :0). Hoppas ni har samma tur imorgon :P . Kramar



2012-01-07, 20:17:06 URL: http://Http://tiemsa.blogg.se

Kicki

Jag minns att Kevin hade en kort kort period då han ville upp vid 5 på morgonen. Och jag har alltid sagt att jag går inte upp innan kl 6. Kl 6 är det morgon :)

Hoppas han kommer på bättre sömntankar snabbt!

Kram!



2012-01-08, 08:26:20 URL: http://kicki.webblogg.se/

Anna

Det är tufft när de sover dåligt. Båda mina pojkar sover dåligt nu och man är ju som en zombie. I natt har de bara vaknat totalt kanske 5-6 gånger och då känner man sig som en ny människa på morgonen. Gabriel har släppt att gå upp så tidigt som 4-5 som han gjorde förut. Det sen jag började låta honom sova endast en gång och han sover max en timme då. Jobbigt att det inte hjälper så mycket för er att dra in på sömntiden på dagen. Hoppas det blir bättre snart. De har ju sina mindre roliga faser barnen.



kramar



2012-01-08, 09:36:57 URL: http://ambi.blogg.se/

✫Familjen Bus✫

Åååh denna sömn alltså... Man blir helt tokig och de kommer helt opassande vissa ggr oxå. Maja vaknade 5 ggr inatt, förstår inte varför :(



Sv: Svante hälsar tack för grattis och jag tackar för teorin-grattiset oxå :)

Kram kram



2012-01-08, 20:13:13 URL: http://familjen-bus.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?