Stora tjejen

2009-08-31, 13:48:07 / Kategori: Meja 6-12 mån

Hemma igen efter en trevlig lunch. Solen sken mestadels och vi fick en skön promenad. Meja sov gott nästan hela rundan och var glad och charmerande när vi väl kom till fiket. Blev cesarsallad för min del, är ju så gott :) Nikolas är snart fyra månader och man har helt glömt bort hur det var när Meja var så liten. Det är så konstigt egentligen att man inte riktigt kan minnas det som var för fem månader sen. Massa småbarnssnack blev det som vanligt, väldigt skön dag så här långt. Allt bli så mycket roligare och lättare när man är pigg :)

Försäkringskassan är ju inget man gärna vill ringa, men jag upptäckte idag att man ju kan chatta med dom om man har frågor om föräldrapenningen. Hur smidigt som helst ju :) Nu fick jag svar på mina frågor utan att sitta i telefonkö.

Har rensat blend Mejas leksaker för att plocka bort bebissakerna och plockat fram lite annat. Vi har fått en massa leksaker från bla. kusiner så hon har en del. Hittade en som genast blev en ny favorit. Man stoppar in en av bollarna i munnen på figuren så spelas en liten melodi och bollen kommer ut antingen på höger eller vänster sida där nere. Jag visade ett par gånger och sen gjorde hon själv. Jättekul. Vilken stor tjej hon är nu!


Anonym

jag vill oxå ta bort alla babyleksaker han bara kastar runt dem, men ja har ju inga nya. måste leta på loppis



erika



2009-08-31, 15:59:46

emelie o elliott

hihi..den leksaken såg väldans intressant ut =)



2009-08-31, 18:22:40 URL: http://emlisch.blogg.se/

Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

Vilken duktig tjej, leksaken såg ju faktiskt riktigt rolig ut =)

Vi har också MASSOR med lådor ute i garaget som skall gås igenom, dem är proppfulla med leksaker från J:s lillebröder - nu i helgen ska vi ha barnvakt, så hoppas vi hinner gå igenom alla då =)



Barnen ska börja dagis den 4 januari om allt går som planerat, har ännu inte fått slutgiltligt svar. Men vi hoppas på det =) När hade du tänkt börja skola in Meja?



2009-08-31, 19:32:21 URL: http://theans.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?