Anfallen av katten

2009-09-02, 19:29:10 / Kategori: Allmänt

Har nyss ätit middag, och Sven håller på att lägga Meja. Vi var iväg och badade, Meja tyckte att det var toppen som vanligt. Plaskade, dök och lekte med leksakerna. I barnpoolen finns det en liten rutschkana, och den åkte hon nedför på mage, höll andan när vattnet kom och så fångade Sven upp henne :) Vår stora modiga tjej! Jag simmade 300 m, och det kändes bra i kroppen. Ville inte simma mer utan ser hur det känns imorgon, då vet jag till nästa gång :)

Resten av dagen har vi tagit det lugnt. Myst, sjungit och läst böcker. Var ute en stund och gick med lära gå vagnen som ju är så poppis här hemma. Det hände dock en otäck sak när vi var ute. Katten kom fram och la sig en bit från oss och Meja blir superglad. Hon tar sats för att krypa fram till katten, när den helt oprovocerat anfaller Meja (!!!) Blodet rann från hennes ansikte :'( Katten har missat hennes öga med typ 2 mm och runt ögat är det långa rivsår. Det är andra gången katten gör så där, förra gången blev det bara ett litet risår, men nu... Vad gör man? Känns inte helt okej att ha katten här hemma när hon gör så...


Helen

Fy vad otäkt, förstår att du känner dig osäker, har dock inga tips på vad ni kan göra, tyvärr :(.



Vilka söta kort du har lagt upp på Meja när hon sjunger :D



Hoppas det löser sig med kissen :)



2009-09-02, 19:50:30 URL: http://tiemsa.blogg.se/

Amanda

Usch då...Nej, jag hade inte heller tyckt det var okej att katten gjorde så. Även om Meja hade krupit fram. Vet dock inte vad ni ska göra. kanske känner sig katten lite trängd?

Kram



2009-09-02, 20:12:03 URL: http://creyla.blogg.se/

Anna

Men usch vad otäckt :S Det är absolut inte ok av katten. Jag är lite småskraj för katter just för att de är så oberäkneliga. Man kan ju tyvärr inte lära en katt saker på det sättet man lär en hund.

Förmodligen är det enklast att lära ens barn så fort det går att man är försiktig med katten/hunden. Så kommer vi göra här hemma. Alexander älskar vår hund men Milo tycker det är lite jobbigt istället. Dock går han iväg när han tycker det är för jobbigt. Katten får Alexander inte röra men han lyssnar ju inte än så man får ta bort honom därifrån. Vår katt är världens snällaste men tyvärr är han nog lika oberäknelig som andra katter.

Jag tycker dock det låter väldigt otäckt när katten attackerar oprovocerat. Det är ju inget man kan värja sig mot så jag har inga tips. Vi skulle nog inte våga ha kvar katten tror jag. Just för att det kan hända igen och då kan det gå illa :( Hoppas allt löser sig!

Stor kram!



2009-09-02, 20:36:24 URL: http://ambi.blogg.se/

Veronica - mamma till Denver

fy vad läskigt, det är ju precis sånt man är rädd för när man har barn och djur ihop =( men man räknar ju kanske inte med en attack från ingenstans! jag har inga tips på vad ni skulle kunna göra, men skulle våran katt attackera denver skulle hon nog inte få bo här på ett bra tag, tills han lärt sig... men jag vet inte =/



2009-09-02, 20:50:48 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Amanda & Oscar

Jag hade ryckt tag i katten och skrikit åt den. Det kanske går att lära den att inte vara nära Meja.. svårt det där.



2009-09-02, 21:57:27 URL: http://glantan.blogg.se/

Nina

men fy va otäckt! lömsk katten är då.. ja hörde att av alla djur som är i närheten av barn så är katten värst. alltså flest barn kommer in skadade pga katt. undrar varför det är så. ja hoppas Meja mår bra efter omständigheterna. krams



2009-09-02, 22:54:01 URL: http://modesida.blogg.se/

Emma

oj! Alltid sagt katter är lite hemska ;) Men svårt det där med katter också få dem att förstå. Tror jag, vi har bara haft hund men när jag var liten så hatade vår ena hund mig så hon nafsade efter mig alltid när jag skulle leka med henne, men jag lärde mig aldrig så hon hatade mig bara ännu mer haha. Fast hon bet ju inte hål klart utan bara markerade.



Hoppas dina fogar (eller vad det nu var;) är helt okej idag!!! :)



2009-09-03, 07:01:32 URL: http://www.gaffelroad.wordpress.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?