Läkaren

2012-01-29, 10:17:15 / Kategori: Allmänt
Lite dålig uppdatering här. Blir lätt så när man är hemma med två busungar. Nu ska jag svara på era omtänksamma frågor i alla fall.

Läkarbesöket gick bra. Meja var superduktig och lät sig undersökas av läkaren. Hon är ju annars ganska skeptisk mot nya människor, men det gick fint. Läkaren konstaterade att hon hade lätt öroninflammation på ena örat och en vaxpropp i andra örat. Inte konstigt att hon hört lite dåligt. Vi fick en återbesökstid nästa vecka för han ville inte plocka bort vaxet förrän öronen var helt friska.

Idag är det full fart här hemma. Båda barnen verkar må bra igen så imorgon blir det förskolan. Blir en lugn dag här hemma. Lek i snön, legobyggande och pysslande står på programmet. Hoppas  att ni har en skön söndag ni med!

Alfva

Alltså, syskonvagnen kommer jag få spänna ner henne i om hon inte lyssnar (mest troligt). Men att hon skulle sätta sig där frivilligt? Haha. A har inte åkt vagn på eget bevåg sen hon var 14 månader.... Vi har 25 timmar, men återstår att se om vi utnyttjar alla eller inte, beror ju på hur hon reagerar på att bli lämnad med.



Skönt att de är friska nu igen, även om jag personligen tycker det är lite skönt att ha lite lugn och ro när de är riktigt skruttiga ibland.



2012-01-29, 20:48:41 URL: http://alfvan.wordpress.com

Anonym

sv: strl 98 på byxorna! :)





2012-01-29, 21:00:18

Anna

Skönt att det gick bra och att det inte var något värre :) Hoppas det går bra för henne när hon ska ta bort vaxproppen sen. Min mamma sköljde igenom mina öron när jag var liten. Kommer ihåg att det var lite obehagligt men samtidigt väldigt skönt när det släppte.



Hoppas ni har en härlig måndag!



kramar



2012-01-30, 08:37:45 URL: http://ambi.blogg.se/

britta bloggar

Skönt att de mår bättre!



2012-01-30, 22:09:03 URL: http://brittabloggar.se

✫Familjen Bus✫

Nämen oj då... Knas med öronen är inte särskilt. Är glad att ingen av mina ungar haft sjuka med öronen, peppar peppar!



Sv: Jag har nu hört två historier vars barn blivit helt fria från blöja och inget kiss direkt i sängen med en gång. Superbra verkligen! :)

Som tur var så fick vi e bra natt denna natt :) Såna nätter/dagar lever man på tills nästa återfall! hehe



kram



2012-01-31, 10:08:37 URL: http://familjen-bus.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?