Kalasförberdelser...

2009-12-01, 09:04:31 / Kategori: Allmänt

Mår inte på topp idag så det blir lugn hemmadag idag med. Tur att Mejabus numera kan sysselsätta sig en del själv så jag kan vila lite. Hon är så härlig när hon går in och sätter sig på sitt rum och leker. Pratar oavbrutet med sina leksaker och är hur nöjd som helst. Om det blir tyst så vet man att det är bus på gång :)

Inte blev det något bakat igår. För att baka bullar så behöver man ju mjöl *skratt* Hade visst glömt att vi bakade lussebullar med mjölet. Hur glömsk kan man bli? Sven får helt enkelt köpa det på vägen hem idag så får vi baka tillsammans ikväll istället. Känns lugnt inför kalaset. bara jag får bakat mina bullar så :)

På torsdag är Sven ledig så då ska det städas och storhandlas, samt göras tårtbottnar. På fredag är Sven på konferens från tidigt till sent. Jag och Oliver ska göra chokladbollar, blåsa ballonger och göra "godispåsar" till barnen. Han är jättenegagerad storebror och vill att Meja ska ha ett perfekt kalas. Hur mysigt som helst :) På kvällen sen kommer mormor och morfar upp. På lördag ska vi bara njuta av att vår stora tjej firar sin första födelsedag :)


Mamma till Melker.

Jo jag tyckte det :) Gud vad tiden går fort! Allt bara rasar iväg, Melkers kompis Kasper hade 1års kalas i helgen, känns helt sjukt att dom redan är ett år! Hoppas du mår bättre snart, och att kalaset blir lyckat :)!



2009-12-01, 09:30:13 URL: http://enolsson.blogg.se/

jessica

Åh jag tycker också de är skönt att Alexander också kan leka själv med sina saker. Man hinner med så mycket, som att städa, laga mat och tvätta :) Hur länge kan Meja sitta och leka oavbrutet? Kram



2009-12-01, 14:37:03 URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Sara

Hoppas ni haft en bra dag =)



Önskar att Max också ville leka lite själv. Sker bara små stunder varje dag och då några minuter i taget. annars vill han bara vara där jag är!



2009-12-01, 16:12:30 URL: http://sarasrum.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?