märkligt med minnet

2009-02-11, 20:43:50 / Kategori: Allmänt
meja var grinig hela dagen och skrek högljutt när vi satte oss i bilen för att åka.  jag åkte ändå för rjag tänkte att vi kan alltid åka hem om det inte går. hon somnade i bilen och sov sen en timme på cafeét. efter det vaknade hon, åt lite och var en jätteglad bebis som satt i mitt knä och skrattade åt malin :) så skönt!

malin är gravid i v 25 och man blir nästan lite avundsjuk. konstigt det där, för tio veckor sen ville jag absolut aldrig ha ett barn till, och nu kan jag inte tänka mej att inte skaffa ett till. märkligt. jag har liksom glömt bort den superjobbiga graviditeten och avslutningen på den som inte alls blev som jag tänkt mej. även om jag försöker så kan jag inte minnas hur jobbigt det var...

hur är det för er andra??

Katja

Minns att slutet var tungt och förlossningen intensiv och ond! men kan tänka mig att göra om allt igen. Knäpp är man!!



2009-02-11, 20:52:44 URL: http://lillagrodden.wordpress.com/

Emma

Jag har inte kommit på göra barn tankar ännu. hehe. Blir typ rädd nu när man ser på "unga mödrar" när de föder och har ont. Var ju lite smidigare för oss fastän det inte blev som det var tänkt. :)



2009-02-11, 21:25:47 URL: http://halmstadbebis.blogg.se/

miraz

Ja, samma här...såg på Familjen Annorlunda på TV4 i måndags...och helt plötsligt vill jag nästan ha 10 barn!!! Eh...hur gick det till? :)



2009-02-11, 21:33:22

emelie o elliott

känner igen det där. jag ammar inte heller. Elliott får endast ersättning. Han fick inte i sig tillräckligt när han var nyfödd /de första veckorna. så han gick ner i vikt istället. så vi blev tvugna att ge han ersättning istället så han kunde gå upp i vikt. Antingen orkade han inte suga, eller så hade jag inte tillräckligt. aldrig gråtit så mkt som då, ville så gärna..men de funkade inte. kände mig som världens sämsta mamma. Men sen när man såg hur han gick upp i vikt o blev mkt piggare så blev man lycklig igen =) huvudsaken e ju att han mår bra.



jag vill absolut ha ett till barn.Ville ha de redan inne på förlossningen under värkarna o efteråt me. Tyckte det var en underbar känsla att föda fram något så fint, o ja tyckte inte att de va så smärtsamt som ja va inställd på.

kramis



2009-02-11, 21:44:55 URL: http://emlisch.blogg.se/

Sara

jag har inga problem att tänka mig att genomgå en förlossning till men däremot tar det emot att tänka på att jag ska vara gravid igen för jag är så otroligt rädd för illamående och jag mådde väldigt illa i början. usch!! men men fler barn vill jag ha så jag har väl inget val!



2009-02-11, 23:06:05 URL: http://sarasrum.blogg.se/

Anna

Jag längtar efter min mage. Har glömt min jobbiga förlossning och vill bara vara med om allt igen. Så häftigt att bära på ett liv och att sen föda fram det. Vet att det var tungt på slutet men vilken belöning sen :)



2009-02-12, 00:04:29 URL: http://ambi.blogg.se/

Maria

Jag födde vår dotter för knappt fyra dygn sedan och känner mig aningen tveksam till fler barn. Det var otroligt att få upp vår lilla älskling på bröstet och då spelade inte smärtan under förlossningen så stor roll längre, men nu när jag är hemma och fortfarande har svårt att sitta och gå längtar jag bara efter att kunna njuta vår bebis till fullo. Min man är ute och går första barnvagnspromenaden just nu och själv kan jag inte gå med. Åh vad jag hoppas att jag återfår min fysik och snarast möjligt.



2009-02-12, 14:54:47 URL: http://www.minbebis.com/maria

Amanda

ja när jag låg där med värkar för 2 v sen så tänkte jag "aldig mer", men nu vill jag absolut ha en till om ett par år!



2009-02-12, 22:52:26 URL: http://glantan.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?