Full fart

2009-07-13, 09:41:46 / Kategori: Allmänt
Skrutt vaknade 06.15 imorse och ansåg att hon hade sovit färdigt :( Lite tidigt tyckte vi och försökte få henne att somna om igen, men förgäves. Sen var det full fart i lite över en timme, lilla fröken röjde rejält om i sovrummet och ville få oss att busa med henne. Vid halv åtta somnade hon som tur var en stund igen, men då var jag för vaken för att somna om. Sven sov dock gott en stund med henne.

Nu har vi precis ätit frukost, Meja åt ett ägg och en bit macka, hon tycker att det är så himla kul att få äta det vi äter :) Att göra barnmat och frysa in till henne har jag gett upp, hon vägrar äta det. Vår mat däremot är toppenkul. Vi har gjort portioner av vår middag ibland och gett henne till lunch dagen efter, det duger, bara det inte är puréat eller fryst. Knasigt, men, man får vara glad att hon gillar mat.

Idag ska det som jag sa målas brevlåda, sen ska det klippas gräs och så ska vi fylla ett släp med skräp och köra till tippen. Väldigt smidigt är det att grannen har ett släp så man slipper hyra ett :) 

...och så ska vi göra något kul, berättar senare... 

<3

Veronica - mamma till Denver

nej, jag tror inte heller det är så ovanligt...



usch, inte kul. Jag är också mer död än levande, jag får inte heller sova. Det plus att jobba är ingen höjdare! fattar inte hur jag ska klara av den här dagen... Det är ju min sambo som ska ha hand om nätterna nu när jag jobbar, men inte får jag sova mer för det. Jag vaknar ju iallafall och får dessutom väcka honom ;P



2009-07-13, 10:07:13 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Emma

Ja herregud stå frysa in massa mat onödigt haha. Vi ger ju också samma vi äter. Bara man kommer ihåg att inte salta så funkar det ju :D Snart kommer man väl glömma salta när man kan göra det ;)



Vi har inte vågat ge ägg ännu, Jimmy har lite allergi mot äggvitan så jag vill nog vänta till hon är lite större så får man ta en dag man provar då båda är hemma om det skulle hända något. Dumt det inte kom med en bruksanvisning när hon kom om vad hon tål och inte tål ;)



2009-07-13, 10:10:58

Veronica - mamma till Denver

nej, jag förstår inte själv... tror inte jag kommer överleva dagen, men jag får väl försöka ;)



2009-07-13, 11:11:20 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Nina

men va roligt ändå å segla. kommer säkert att gå bra ska du se!



roligt att hon käkar med er! vi ska börja fixa lite sånt åt theo nu oxå. han har ju aptit iaf S



han vägde över 10 kg.. nu minns ja inte exakt.. men över va det iaf å så va han 71 cm lång. mättes lite sådär. men glad va han iaf.



han har upptäckt att prutta med munnen om du förstår hur ja menar. asså hela tiden gör han det å det skvätter slem å det är mumsigt! :P haha



2009-07-13, 12:06:34 URL: http://modesida.blogg.se/

Amanda & Oscar

Oscar tycker Meja är en riktig sötis ;)

Va duktig hon är att äta!



2009-07-13, 12:15:21 URL: http://glantan.blogg.se/

Mamman till lilla farbror Melker.

Okej :) Jo jag har hört att libero har väldigt bra uppsugningsförmåga, funderar nästan att gå över på dom snart, dock är det synd att dom är så herrejössesdyra! Kram :)



2009-07-13, 12:52:41 URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Nina

jag blir så glad å läsa om meja :D va ju bara tvungen å visa johan hur hon kröp å det :D hah..



theo backar ju bara. han kastar iväg grejjen han håller i. sen slänger han sig efter den,. men han kommer ju inte framåt.. utan han backar, så han kommer ju bara längre å längre ifrån,. hahah..



sen idag så satte ja honom på sitt vanliga ställe. står i köket å fixar mat åt honom. så vänder ja mej om - då är han borta. hahahha. han va på väg mot vagnen.. han hade rullat dit??? men sen om han fatta det själv va ju en annan femma. hah..



dem e ju såååååå söta. tycker det är fullt upp med honom just nu. kan ju inte förstå hur du har det.. theo kan ju bara en liten bråkdel av vad meja kan..



2009-07-13, 21:32:51 URL: http://modesida.blogg.se/

Nina

haha jo det är sött. men sen är det slem överallt sen. hahahhahah..



2009-07-13, 21:33:20 URL: http://modesida.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?