5 månaders kontroll

2009-05-06, 11:10:49 / Kategori: Meja 0-6 mån
japp då var den över :) lilla skrutt fick sina sprutor för bvc sköterskan tyckte att hon verkade hur frisk som helst trots kräk och annat. superduktig var skrutt med sprutorna, verligen imponerad är jag. vid första sprutan var det ett pyttekort gnäll och andra sprutan 30 sekunders skrik. sen var det över. jag vågade dock knappt titta idag heller.

storskrutten väger nu 8050g och är 67 cm lång. stora tjejen, inte så mycket längre på längden sen sist men 700g upp på vikten. det märks att hon äter nu för tiden :) sköterskan var imponerad över att hon sitter, och att hon kravlar sig framåt. det var väldigt tidigt menade hon. lite stolt blir man ju över sin duktiga tjej :)

nu sover hon gott i sin säng, hoppas att hon slipper må dåligt av sprutorna, hon slapp ju det sist så det vore skönt om vi slapp nu med.

Love ung blivande mamma

Ja ska bli super kul.

I vilken vecka var du när du gjorde det ? :)

Vart gjorde du ? och vilket paket köpte du?



Va snällt att du tycker den är fiin:) Jag blir glad ..från killen får jag bara höra tjockis haha :P

Kram Love



2009-05-06, 11:17:15 URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/

Nina

theo kramar tillbaka :D



theo mådde bra av sina sprutor sist. så ja trodde inte att han skulle få nån större reaktion på dem denna gång heller. det började ju likadant iaf. han blev ledsen av sprutorna och sen så slocknade han. så gjorde han sist med..



hoppas verkligen att meja slipper några symptomer.. det vanligaste är ju att dem inte reagerar på det.. hon är ju så duktig med sitt sittande etc så det är klart att du ska vara stolt! :D man blir ju helt varm å go inom sig :D



ja måste klä på mej här och ta en snabbrunda med hunden. mannen är på jobbet så ja måste stoppa ner theo med.. inte så mkt man kan göra åt saken, men kanske skönt för theo att sova lite till ute i friska luften.. sen i eftermiddag kommer prästen med..



va ska ni hitta på?



2009-05-06, 11:23:34 URL: http://modesida.blogg.se/

Sandra [2barnsmamma]

Hehe jasså? :) Va kul!

Mm, min sambo tyckte att det såg fattigt ut med ett J, så det fick bli två :)



2009-05-06, 11:32:25 URL: http://sandrastomberg.blogg.se/

Love ung blivande mamma

Mmm jag kommer gör mitt ganska tidigt.

1 juni då är jag i v.25 24+4

Jag tror att de tidigaste är v.25 så :) haha

Jag gör det där för 1400 kr på tittutkliniken i Stockholm.. jag bor i stockholm så :)

Tycker du bilderna på henne på ultraljudet är likt hur hon ser ut i verkligheten? :)

Kram Love



2009-05-06, 11:52:52 URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/

Love ung blivande mamma

Precis det finns ett för 1700 kr också ..de är dyrare så vi lär ju göra samma som ni.

Ja va roligt de ska bli:)

Det var faktiskt lillens pappa som ville göra 3D/4D ultraljudet från början och peppade mig :)



Kram Love



2009-05-06, 12:00:39 URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/

Mela, tvåbarnsmamma

Surfar runt och förösker hitta mammabloggar att följa och hamnade här, fin liten tös du har och fint namn.. Nästan som Maja ;)



2009-05-06, 12:04:29 URL: http://melano.webblogg.se/

Emma

Oh, vilken stor tjej! :)

Ja, precis.

Sambon försökte skoja med mig och sa att hans flickvänner får sova emellan oss i sängen också..

Eftersom jag sagt att Leon får sova där tills han är 30 :P

Mycket dumt förslag :P

haha



2009-05-06, 13:36:56 URL: http://guppyfisken.bloggagratis.se

CiliaH

Då är Meja och Matilda lika långa, men det skiljer 1 kilo på dem :) Vad fin ny header du har!



KRAM



2009-05-06, 17:04:50 URL: http://ciliah.blogg.se/

Anonym

Ja, jag tycker också att det låter tidigt att Meja sitter så stadigt och att hon kravlar. Som jag skrev tidigare, Maksim är inte i närheten av dessa färdigheter än.



Skönt att sprutorna gick bra, hoppas att magsjukan är över imorgon.



2009-05-06, 21:07:35

miraz

Tycker också att det är tidigt att Meja sitter och kravlar...maksim är inte i närheten av dessa färdigheter än. Skönt att sprutorna gick bra. Hoppas magsjukan är över imorgon.



Kram!



2009-05-06, 21:09:01

Katja

Skönt att hon inte blev mer ledsen än så av sprutorna, fasar redan inför nästa besök då det är sprutdax!



Hon sitter inte bra själv än, bara när hon är framåtlutad då klarar hon av att sitta ensam men inte med rak rygg, då tippar hon åt ena eller andra hållet :) Inte lika stadig i sittandet som Meja, än =)



2009-05-06, 22:26:01 URL: http://lillagrodden.wordpress.com/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?