Sjukgymnasten

2010-02-03, 20:16:37 / Kategori: Andra graviditeten
Mycket besök denna veckan :) Detta vara i alla fall det sista.

Sjukgymnasten tittade först på ryggen, hur jag stod och gick, samt hur rörlig jag var. Sen fick jag lägga mej ner och hon klämde och tryckte på bäckenet medan jag fick göra olika rörelser. Inte så skönt, men hon ville ju se vilka fogar det är som är värst just nu. Precis som jag redan trodde så är det den mitt fram och de där bak som det är problem med.

Hon visade på en modell hur skelettet och ligamenten i bäckenet ser ut och vad som händer när dom mjukas upp. Pratade om hur och vad jag tränar för något.  Sen gick vi igenom ett träningsprogram som jag kan göra hemma med hjälp av en pilatesboll. Enkelt med effektivt menade hon. Bra att jag kom så tidigt tyckte hon så att jag kan börja träna upp musklerna runt bäckenet direkt och kanske kanske slippa lite av dom besvär jag hade när jag väntade Meja. Ska tillbaka nästa vecka och prova Tens som jag kan ha hemma som smärtlindring med :)

Känns väldigt bra och positivt efter både läkar- och sjukgymnastbesöket idag.

Förresten fick jag tid för UL idag :) 23 februari ska vi få se våran lilla bebis för första gången!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?