Sur, arg och ledsen

2010-02-22, 16:31:28 / Kategori: Allmänt
-27 grader imorse. Dålig start på dagen, eftersom det betyder att man inte kan gå ut med ungarna på jobbet. Som tur var så var det inte full barngrupp så det var ganska lugnt att vara inne. Precis när alla småbarnen somnat gick brandlarmet, givetvis hade kollegan som också sover med småttingarna precis gått på rast. Upp med alla som nyss somnat och ut i ytterhallen. Efter koll så brann det inte utan det var en varmvattenledning som gått sönder och typ fyllt källaren med vatten. Vi fick dock inte gå in på avdelningen igen innan brandkåren kommit och kollat ordentligt. Lite rörigt med andra ord, men tack och lov att det inte brann.

Min första dag på sjukskrivningen slutade alltså med att jag fick jobba över en timme för att folk skulle få lite rast och så. Nästa irritationsmoment var då att eftersom ingen verkar vara ansvarig för schemat så verkar det vara mitt problem att jag är sjukskriven. Jag anser inte det utan jag har kortat ner mina arbetspass och fixat det så gott det går med vikarien som vi redan har. Detta resulterar dock i att en gång i veckan så saknas det 45 min på vår avdelning. Jag tycker att någon annan kan vara flexibel så vi kan flytta om lite tid, men nej...

Det är mer, men inte som lämpar sig att skriva här just nu.

Gaah!!!

Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

hjo först tänkte vi på p&t men det känns inte rätt.



2010-02-22, 17:32:21 URL: http://salkert.se

Sara

usch vilken jobbig dag!! det är ju inte ditt fel att du är sjukskriven. är det inte din chefs ansvar att tiden du inte kan jobba täcks upp av någon annan?



tack för grattiset =)



mobilen kostade 1099:-. Inte alls dyrt! http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/37922?opendocument&markID=60-13-20



2010-02-22, 17:34:58 URL: http://sarasrum.blogg.se/

Sara

ja den verkar jättebra tycker jag. lagom med funktioner. mer behöver jag inte =)



mitt enda krav var typ att man kan radera alla sms på en gång för det kunde man inte på min förra då fick man radera sms efter sms.... ha ha... så jag har inte så höga krav. den tar ok bilder också =)



usch jobbigt när man inte har en bra chef som backar upp en!



2010-02-22, 17:41:09 URL: http://sarasrum.blogg.se/

Emma

Jaa en systemkamera känns som ett måste, men vi får se när den hamnar vi våra ägor :)



Jaa ååh jaa vårjacka haha. Vi har köpt en till Ebba men den tål nog inget regn så vi måste köpa en till haha hemskt vad dyra de är i drift alltså :P



Brutalt trist dag, trist de ska vara så himla stela med sina arbetstider, är nog det som kallas teamwork!



2010-02-22, 19:19:20 URL: http://luhanka.se

Maria

Usch så arg jag hade blivit om det hade varit jag. Och besviken på mina arbetskollegor. Är ju så mycket roligare att jobba om man kan hjälpa varandra. Självklart är det inte ditt fel att du är sjukskriven. Tyvärr så orkar inte din kropp att jobba 100% just nu och då är det ju bättre att du jobbar 75% och klarar det ist för att bli helt sjukskriven om ett tag. Aja det finns alltid människor som man inte riktigt förstår sig på. Hoppas det löser sig snart. Många styrkekramar från oss



2010-02-22, 19:52:45 URL: http://Mariamedfamilj.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?