Titta bila

2010-02-07, 08:11:22 / Kategori: Meja 12-18 mån
Lite lyxig start på den här söndagen blir det. Frukost på sängen. Härligt. Meja tyckte godmorgon redan vid 06.15 så lite trött är det här hemma.

Den här veckan har det kommit några nya ord från Meja. Flera gånger har hon sagt bila eller titta bila både åt riktiga bilar och leksaksbilar. I början av veckan sa hon Okar (Oscar) till storebror vilket gjorde honom väldigt stolt. Igår när vi var på födelsedagsfika hos en av kusinerna sa hon fafa och tittade på farfar. Så använder hon ja och nej en del nu samt nickar ibland om man frågar henne saker. Så himla mysigat att hon pratar lite mer nu.

Idag blir det ett besök på Ikea. Vi ska titta på växasäng till Meja. Det är ganska besvärligt för mej med spjälsängen och foglossningen så vi vill gärna försöka fasa in en växasäng istället. Jag tror att hon är redo för det :) Ingen liten tjej som bor här hemma längre ju. Vi får se om det blir en idag eller om vi bara tittar. Ett besök på Ikea är ju kul i vilket fall.

Hoppas ni får en fin söndag!

Sara

oj va hon kan prata! Max har absolut inte kommit lika långt!



Eftersom jag inte har något jobb och att vi bara bor i en trea så får nummer 2 vänta några år



2010-02-07, 09:00:39 URL: http://sarasrum.blogg.se/

sofia - mamma till maksim

Oj, vad mycket hon kan säga nu! :) Vad roligt! Jag väntar fortfarande på Maksims första ord. Att han härmar ordet vantar (taantaaaa) när jag berättar att jag ska klä på honom vantarna är ju kul, men jag ser fram emot att höra andra ord...typ MAMMA! ;) Hehe.



Ha en skön söndag, kramar!



2010-02-07, 09:16:51

Veronica - mamma till Denver

så mysigt att hon pratar så mycket! Här hemma kommer mest babbel ;D men nåt ord slinker ut emellanåt.



sv, Nej, melodifestivalen har verkligen förlorat sin charm... Jag tror jag tittar mest för att man "ska"...



2010-02-07, 09:57:07 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kicki - Mamma till Kevin

Hoppas ni hittar nått som passar er på IKEA :) Vi har redan tittat på IKEA och hittat en som vi ska inhandla till Kevin men tror de blir till sommaren.



2010-02-07, 10:07:14 URL: http://kicki.webblogg.se/

Anonym

vad spännande =) ni har inte en sån Gulliver spjälsäng som vi då som man kan ta av sidan på???



erika



2010-02-07, 10:56:21 URL: http://taby.blogg.se/

Anna

Så duktig hon är. Kan verkligen säga mycket. Alexander använder mest ba till allt. Det enda som jag verkligen vet att han kan är mamma. Han vet ju vad saker heter men han säger det inte själv :)

Jag tycker definitivt att det låter som att hon är redo för en växa-säng :) Hon känns så mycket äldre för att hon kan så mkt, haha.



2010-02-07, 13:13:11 URL: http://ambi.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?