Besök hon BM

2010-05-26, 13:49:54 / Kategori: Andra graviditeten
Hon är ganska förvirrad min BM, tyckte det redan när jag väntade Meja, men hon är trevlig så jag har inte orkat byta. Idag blev jag dock lite irriterad eftersom hon inte skickat någon remiss till läkaren på spec mödravården. Vi bestämde sist att jag skulle ringa henne då jag fått UL tiden så hon kunde skicka remiss. Med lite tur skulle jag då kunnat på båda tiderna samma dag. Aja, nu skulle hon skicka remissen idag så får vi väl se när jag får tid hos läkaren då.

Allt såg bra ut i alla fall. Bra HB och lågt blodsocker. SF-måttet var 31, vilket är 2 cm lägre än Meja i samma vecka. Huvudet låg neråt och var fullt rörligt fortfarande. Hjärtljuden 150. Allt som det ska helt enkelt. Fick nästa tid den 14 juni, inte ofta man får gå dit i den här graviditeten.

Nu ska jag vila så att jag förhoppningsvis orkar med mötet ikväll.

sofia - mamma till maksim

Vad skönt att allt ser bra ut :) Hoppas att det blir en lite mindre bebis än Meja var, det bådar ju gott med tanke på sf-måttet. Hoppas du klarar dig från kejsarsnitt denna gång. Kramar!!



2010-05-26, 14:21:15

Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Visst är det långt mellan gångerna andra barnet? Tycker att med Edvin gjorde man inte annat än sprang till bm ;) Men nu har jag kommit in i varannan vecka (lagomt till att min bm slutat o jag måste åka till stan) :)

Kramar



2010-05-26, 17:48:13 URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

★Fam Bus ★

Jaaaa, de är inte alls roligt att gå hemma hela dagen o invänta någon som aldrig kommer :(



Kram



2010-05-27, 11:17:52 URL: http://nykick.blogg.se/

Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Mindre SF denna gång?

Hoppas du inte tar illa upp av frågan, men sa BM vad det betyde?

Tänkte T-ul visade juh ändå +9?



2010-05-28, 10:23:02 URL: http://salkert.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?