Trotsmonster

2010-10-11, 20:05:57 / Kategori: Meja 18-24 mån
Veckan har börjat ganska lugnt för vår del. Hemmadag. Alvin har inte varit på bra humör alls. Gnällig och skrikig utan förklaring. Nu har han dock somnat för natten så jag hoppas att dagen imorgon blir bättre. Även Meja sover så det råder lugn i huset äntligen. Största killen kom hem från skolan tidigt, antagligen magsjuk. Håll en tumme för att småbarnen klarar sig är ni gulliga.

Meja verkar ha kommit in i en galet trotsig period. ALLT är nej nej nej nej. Fel kläder, fel mat, fel nalle... Ibland är det svårt att hålla sig för skratt. Klä på henne är ett projekt för sig, hon blir hal som en ål och slingrar sig omkring. Hennes älskade trosor går dock oftast på utan större problem. Ja alltså så länge jag inte har valt fel trosor. Någon som känner igen sig?


Liten och sur, men väldigt söt...



★Fam. Bus★

hihi lilla söta suris :)

Jaaa, tycker jag känner igen lite grann... Svante är inne i en riktigt trots period, vägrar ta på sig o lyssnar inte.



Jepp... Svante kom ut efter 14timmars kämpande. Tyvärr hade han vridit sig fel i bäckenet. Huvudet blev då "större" än vad de annars är o låg inte alls bra, svullnade upp o sen kom han helt enkelt inte längre ner.

Jag kämpade i 4 timmar extra, efter att läkaren sagt att han ville snitta. Fick ge upp till slut o snittas. Min sista önskan! Så kan de vara dock, därför hoppas jag så innerligt att hon kommer greja detta...



kram kram



2010-10-11, 20:13:50 URL: http://www.familjen-bus.com

Anonym

hej vi vill ha en till men det ska planeras in så det passar med jobb och ett bra BF ;)



sen får man hoppas att pengarna räcker oxå.



elton är mkt nej här hemma men lika mkt ja tycker jag. han är mest kvällsgrinig. tror han är helt slut då. annars är han mest som en lärka om han får stimulans.



erika



2010-10-11, 20:36:17 URL: http://taby.blogg.se/

Veronica - mamma till Denver

och jag som trodde denver var trotsig ;D jag har nog värre att vänta mig (för det mesta är han ju faktiskt lugn och medgörlig...)



sv; det känns helt klart lättare nu när man har vant sig att vara ifrån honom, det är mest när han kommer tillbaka hit efter en vecka som jag känner hur mycket jag faktiskt har saknat honom.



2010-10-11, 20:52:19 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

En pojkmammas vardag ♥

Lilla tjejen då. Är nog inte lätt att vara i trots ålder heller...Tore har också varit gnällig. Men jag tror att det är tänder på gång för han trycker in näven i munnen samtidigt och dregglar massor...

Kramar



2010-10-11, 21:14:08 URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Emma

Ebba är helt tokig. haha jag blir helt tokig. Men bara jobba igenom det. Alltid spännande se om det går klä på ett barn som både skriker och försöker slingra sig. Oftast vinner jag!! haha. :P



2010-10-11, 22:07:16 URL: http://emmakjellstrand.blogg.se/

Kicki

Jag känner igen mig.. och det SKA vara bitten (blixten, blixten mcqueen) på kalsonger, strumpor och helst tshirten.. annars kan de bli ett jäkla liv ;)



2010-10-12, 09:10:36 URL: http://kicki.webblogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?