Strömavbrott

2010-09-21, 07:49:21 / Kategori: Allmänt
Alvin började stöka 04.20. Alldeles för tidigt. Han är dessutom fortfarande vaken, men jag hoppas att han somnar innan Sven och Meja åker till förskolan. Sova ska jag med då kan jag lova.

Dagen igår blev inte alls som tänkt. Lunchen blev flyttad till på onsdag så jag och Alvin åkte till Sickla och köpte nya regnkläder till mej istället. Nu kan jag vara ute i regnet med Meja igen. Åkte och hämtade Meja och allt var ganska lungt till en början.

MEN 16.30 blev det strömavbrott precis när min trötta unge hade börjat titta på Spöket Laban och jag skulle fixa middag till henne. Behöver jag säga hur arg hon blev som inte fick titta vidare. Ingen varm mat kunde hon få heller. Välling skulle hon inte ha och fil var bara blää. Gaah. Efter massa skrik och bråk åt hon til slut lite fil med flingor.

Ni kan själva tänka er. Trött och lite hungrig Meja samt vaken Alvin. Sven jobbade sent. Skrik, bråk och Alvinterror från Mejas sida. Till slut så somnade i alla fall Alvin 18.00. Strömmen återkom strax därefter. Meja och jag tog ett bad, läste saga och då gick det även bra med välling. 19.15 somnade hon i sin säng och jag kunde andas ut.

Mad

Jag kan posta lite prover till dig om du vill? Dem satt inte så bra på Wincent. Tyckte inte dem var så bra, iaf inte för min lille huligan.



2010-09-21, 08:58:47 URL: http://mamamad.se

Amanda

Lät ju inte så underhållande med strömavbrott när lilltjejen var så trött. Här hade det också blivit liv om det hade hänt då Ludde sett sitt favoritprogram. Inte så lätt att förklara varför man inte kan få se på tv heller kanske.



Jag tror faktiskt inte att Ludde störs så mycket av sin knapp. Han har ju haft den där så länge han kan minnas. För honom finns ju inget annat.

Han sitter och pillar lite på den ibland men jag tror som sagt inte att han störs av den.

När han var mindre var det väldigt tydligt att han inte ville ligga på mage. Det kan jag förstå för knappen var ju fortfarande lika stor, men Ludde väldigt mycket mindre så då störde den nog.

Nya bytet nu gick jättesmidigt. Jag fick knappen på plats med en gång och inga sura miner alls. Och vilken skillnad!

Om han nu mot förmodan stördes lite av den förut så gör han det garanterat inte nu.



2010-09-21, 09:44:27 URL: http://creyla.blogg.se/

Malin-mamma två underbaringar

har bestämt att jag nog iaf skall försöka tills pojkvännen börjar jobba igen i januari. men vi får se hur länge jag kan och orkar. skall försöka så länge jag bara kan. ammar du A ngt?



2010-09-21, 10:29:57 URL: http://malinsmix.blogg.se/

Malin-mamma två underbaringar

Det håller jag fullkomligt med dig om, mår man dåligt är det inte värt det. när slutade du helt?



2010-09-21, 11:00:39 URL: http://malinsmix.blogg.se/

Veronica - mamma till Denver

usch, ingen bra tajming för strömavbrott! (om det någonsin är det...)



sv; läser första inriktningskursen nu, den språkande människan heter den. Intressant, men rörigt ;)



2010-09-21, 11:45:44 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?