Stora framsteg

2011-04-04, 18:54:00 / Kategori: Alvin 6-12 mån
På matfronten här hemma så verkar det äntligen har lossnat lite för Alvins del. Har insett at han inte gillar kladdig mat så barnmatsburkar går ju bort. Gröt, fil och liknande duger inte heller.

Dom senaste dagarna har han ätit både frukost, lunch och mellis. Till frukost och mellis äter han macka med smör/leverpastej. Lite ägg går bra med. Till lunch har han ätit blodpudding, korv och hemmagjorda köttbullar. Lite pasta har han stoppat i sig, men inte mycket. Lite majs går bra. Han äter i alla fall tills han ät mätt vilket är glädjande även om det är lite ensidigt.

Idag åt han även middag. Kycklingsallad åt vi, och Alvin åt kycklingbitar, melonbitar och äggbitar. Nöjd kille. Ingen välling på 11 timmar idag. Äntligen!

Har ju känt mej lite stressad övar att han inte alls vill ha riktig mat, men nu kan jag släppa det känns det som. Gäller bara att hitta lite mer saker som lillkillen vill äta.


Meja hjälper till med Alvins första smakis för 4 månader sen...

Liw - mamma till Mait och bebis i magen

Vad skönt! Förstår att det har varit jobbigt men det kommer ju när de är redo :)



haha, ja jag skulle nog också kunna bli en A, fast i perioder är jag nog det när jag tänker efter ;-)



kram



2011-04-04, 19:36:51 URL: http://liwetochvardagen.se

En pojkmammas vardag ♥

Så skönt att det börjat släppa!! Nu efter att Tore haft feber så känns det lite som att vi står på ruta ett igen. Bara fruktmos och amma som duger .. men jag antar att han har ont i munnen och att han snart börjar äta igen :)

Kram!



2011-04-04, 20:13:38 URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Alfva

Skönt! Förstår precis eftersom A inte började äta förrän hon kunde göra det själv och även nu äter hon dåligt i perioder (tandperioder). Fast hon äter allt, även om hon har vissa preferenser!



2011-04-04, 20:22:02 URL: http://alfvan.wordpress.com

Anna

Vad skönt att det börjat släppa :) Alexander åt också väldigt ensidigt i början men resonerade som så att det är bättre att han äter. Sen släppte det och han äter numer iaf mkt mer än då. Han är rätt kräsen dock men det ska inte jag säga ngt om som knappt åt ngt som barn till min pappas stora förtret, haha.



2011-04-04, 20:51:52 URL: http://ambi.blogg.se/

evelinah

haha, ja lite ;-) ser verkligen ut som världens fesj-smile med.. token min ;-)



åh, vad skönt att det verkar släppa med maten nu, är väl rätt skönt ändå om han skippar tråkiga burkmaten & går mer på riktigt mat med en gång. jag läste i viföräldrar eller vilken det var att man inte ska vara rädd att ge dom smakisar av allt möjligt- oliver, pepparkakor och olika ostar eller vad det nu var.. inga mängder alltså, bara för att "få igång" smaklökarna.



hur går det med meja? har ni andra kommit undan fortfarande? kram*



2011-04-04, 21:52:46 URL: http://eveheda.blogg.se/

Amanda & Oscar

Det där med smakisar kommer jag att skippa med nästa barn. Det blir plockmat som barnet kan bestämma lite själv över. Oscar var ju likadan som Alvin och hatade allt kladdigt och vägrade bli matad.



2011-04-05, 10:07:53 URL: http://glantan.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?