Jobbet då...

2011-10-20, 20:25:47 / Kategori: Allmänt
Veckorna rullar på allt för fort. Nu är det nästan helg igen vilket jag är glad för. Ni är många som frågar hur det går på jobbet nu. Svaret på den frågan är väl att det är okej. Det är mycket sjuk personal och väldigt få vikarier. Jag hinner inte hälften av det jag borde ena eftersom jag måste jobba i barngrupp på min planeringstid när andra är sjuka. Jag håller lite koll efter andra jobb, men just nu finns det inga i närheten.

Idag hade vi i alla fall en toppendag på jobbet för ovanlighetens skull. Alla vuxna var där, vädret var toppen, och vi var iväg till skogen. Som det ska vara helt enkelt. Hoppas på fler såna dagar på jobbet framöver för det behövs verkligen.


Sara - Mamma till Max 3 år

Jobbigt att det inte känns helt bra på jobbet. Det är ju så frustrerande när man inte hinner med allt som ska göras. Vi har också varit till skogen idag. supermysigt. vi gör det varannan torsdag och de andra torsdagarna har vi gymnastik!



Apropå din kommentar hos mig: Jag tror skorna blir kanon i vinter. De ser lite klumpigare ut i verkligheten än på bilden men när man ska vara ute och leka i snön är ju huvudsaken att de är varma och funktionella =)! Och ja vi borde verkligen få ekonomiskt stöd till arbetskläder. Tycker det är sjukt att det ska vara olika i olika kommuner. Ska vara en självklarhet för alla förskollärare tycker jag.



2011-10-20, 22:45:24 URL: http://sarasrum.blogg.se/

Alfva - i preggoland!

Skönt med såna dagar, de verkar ni ha för få av!



Jag trodde det var standard med planeringsdagar mitt i terminen? Hade vi hos dagmamman också...



2011-10-21, 10:50:07 URL: http://alfvan.wordpress.com

Fnulan

Hösten är här med andra ord =)



2011-10-22, 01:26:33 URL: http://fnulan.se

Anna

Vad skönt att ni hade en bra dag i torsdags. Det är jobbigt när man inte hinner med det man ska. Jag har haft många sådana dagar på mitt jobb. Allting bara hopar sig. Det är ju arbetsbördan som är för stor för den tid man har. Frustrerande för dig när du måste hoppa in för andra och därmed inte hinner med det du ska hinna. Det är jobbigt att ha saker liggande :( Hoppas det blir bättre snart eller att du hittar något annat!



kramar



2011-10-23, 22:01:28 URL: http://ambi.blogg.se/

Emma

Fy vad drygt när det är så på jobbet. Då känns det ju inte alls roligt att gå dit. Hoppas de blir bättre. Kram



2011-10-24, 08:09:41 URL: http://emmakjellstrand.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?